תכנון מיזוג אוויר – מה היא החשיבות?

הצלחת מבנה נמדדת לא רק בעיצוב המרשים שלו אלא גם עד כמה נוח ונעים לשהות בחללים המאווררים והממוזגים שלו מבלי לסבול. לכך אחראי תכנון מיזוג אוויר יעיל.

תכנון מיזוג אוויר
תכנון מיזוג אוויר

כדי ליהנות ממבנה ציבורי או מבית פרטי, אנשי המקצוע מתכננים בו כל היבט, מהמיקום שלו מול הנוף ועד המיקום של פירי אוורור, חלונות ומיקום המזגנים. זו הדרך היחידה להבטיח שנפח האוורור יספיק לכל האנשים ששוהים בו ושלא יהיו הבדלי טמפרטורות משמעותיים בין החללים השונים.

תכנון מיזוג אוויר כרוך בהבנת המבנה וצורכי האנשים שחיים או עובדים בו, חישוב כמויות ונפחים של אוויר ובדיקת המיקומים הנוחים ביותר לכל מרכיבי מערכת מיזוג האוויר כך שיפעלו ביעילות מרבית, בחסכנות ומבלי שירגישו בהם.  

כיצד מתכננים מיזוג אוויר?

תכנון מיזוג אוויר
תכנון מיזוג אוויר

התכנון מתחיל עוד בשלב התכנון האדריכלי. התכניות נמסרות למתכנן מיזוג האוויר כדי שיוכל לבדוק אותן ולהגדיר בכל מפלס את האזורים שנחוצים לצורך הקמת מערכת מיזוג האוויר. המתכנן עובד בצמוד לאדריכל, ליועץ הבטיחות ולמהנדס תשתיות החשמל, ומכין מפרטים טכניים, כתבי כמויות ותכניות מפורטות לכל היועצים ואנשי הפרויקט.

מהם יתרונות תכנון מערכת מיזוג אוויר?

  • בחירת סוג המזגניםתכנון מיזוג אוויר מתחיל במערכת שנבחרה נכון לפי תנאי המבנה תעבוד בצורה טובה יותר למיזוג ואוורור החללים. מתכנן המיזוג ימליץ לאדריכל וללקוחות על סוגי המיזוג הטובים ביותר שנחשבים יעילים למבנה כזה.
  • אקוסטיקה – מערכת מיזוג אוויר חייבת להיות שקטה עד בלתי מורגשת. כשלא מתכננים נכון את מיקום המזגן והמנוע והיחידות המפוצלות שלו בהתאם לתכנון האדריכלי, מקבלים בעיות אקוסטיות בלתי פוסקות שמהדהדות בחלל המבנה ומקשות על השוהים בו.
  • טמפרטורות אחידות – לא פעם קורה שבכל חדר מרגישים טמפרטורה שונה וזאת משום שלא הגדירו נכון את אזורי המיזוג ופליטת האוויר בהתאם למבנה החדר והמסדרונות. תכנון מיזוג אוויר יעיל מסדיר את פליטת הקור בצורה אחידה גם לפי סוג המזגן שנבחר.
  • אוורור יעיל – תחושת המחנק המעיקה שמרגישים לעתים במבנים שאמורים להיות מאווררים נובעת מהיעדר תכנון של פליטת האוויר וחישוב הנפחים שנדרשים לכך. זה בדיוק מה שתכנון נכון בא לתקן.

חיסכון בעלויות תכנון מיזוג אוויר מתאים לתכנית המבנה ולא יעבוד נגדה, כך שמערכת המיזוג תוסיף לחיסכון בעלויות, משום שלא תצטרכו להפעיל אותו על מקסימום כדי לקבל את המינימום הנחוץ לכם.

סיביר מערכות מיזוג אויר

אנו עובדים עם לקוחות פרטיים ועסקיים – אדריכלים וקבלנים. סיביר מערכות מיזוג אויר מספקת מכלול שירותים המאפשרים שיתוף פעולה כגון, עם חברות מסחריות ותעשייתיות גדולות וגם לקוחות שרוצים ליהנות מאוויר נעים במקום מגורים.

25 שנה ניסיון

יש לנו ניסיון של למעלה מ- 25 שנים של תכנון, התקנה והתאמה של מערכות מיזוג אויר הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות מוסדיים. אנו מאמינים בעבודה איכותית ומבטיחים שירות מעולה לכלל הלקוחות שלנו.
× איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן