תכנון מערכות מיזוג אוויר

מערכות מיזוג אוויר הן מחויבות המציאות בכל בניין ציבורי, על אחת כמה וכמה במדינה חמה כמו ישראל. המיזוג לא רק דואג לקירור החללים מפני השמש הקופחת. הוא גם דואג להחדיר אוויר ולהפיץ אותו במקום החלונות הסגורים, ולכן תכנון מערכות מיזוג אוויר חייב להיות מותאם למבנה ולחלוקתו לחללים המופרדים על ידי מחיצות. זהו אחד השיקולים העיקריים בתכנון, כמו השיקול לדאוג ליעילות אנרגטית גבוהה. מכיוון שהוצאות מיזוג האוויר גבוהות ככל שהבניין גדול יותר, החיסכון בחשמל ובניצול האנרגיה של המיזוג חייב להיות שיקול העיקרי. נגזר ממנו מיקום מערכות הקירור והחימום, מיקום המנועים והמדחסים, בניית תעלות ופתחים וכן הלאה.

כיצד מתכננים נכון מערכת מיזוג אוויר?

תכנון המבנה מחלק אותו כבר מראש לחללי עבודה ושהות, במיוחד אם מדובר במבנה ציבורי שנועד לקבלת קהל ולקוחות, לדוגמה. שם נוכל להציב ולהתקין את כל מה שנחוץ למיזוג האוויר בהסתמך על חישובי נפח שונים וזרימת האוויר, נפחת התנועה האנושית, מיקום המבנה ביחס למזרח ולמערב ולזרמי האוויר, מיקום המנועים האפשרי ותכנון האלמנטים העיצוביים שמאפשרים לנו גם למתוח תעלות אוורור או לפתוח פתחי אוורור שונים בעיקר בתקרה ובקירות. כלומר, מערכת מיזוג אוויר טובה ונכונה מוטמעת תוך כדי הבנייה ומתוכננת מראש כולל התשתיות שלה ומתקניה.

למה חשוב התכנון מראש?

תכנון לקוי יגרום לכך שטמפרטורות לא יהיו אחידות בכל חלקי הבניין. גרוע מכך תהיה בעיית זרימת האוויר למקומות מסוימים שלא נפתח בהם פתח אוורור נכון או שהזווית שלהם לא מאפשרת זרימה טובה. מחסור בחמצן ובזרימת אוויר גורמים למחנק ולכאבי ראש, בעיות בתפקוד העובדים, אי נוחות של המקרים והלקוחות, חום מעיק או קור חודר שאי אפשר לשלוט בהם ואפילו לבעיית ריחות לא נעימים מריבוי התנועה במקום, ממטבחים או מחדרי שירותים בגלל תכנון לקוי של האוורור.

שילוב מערכות מיזוג בבידוד תרמי

הבנייה באזורנו מחייבת חשיבה אקולוגית ולא רק אדריכלית נכונה. אין כמעט בניין שיכול לחסוך בעלויות המיזוג ללא בידוד תרמי נכון. זה יכול להיעשות בחומרים ירוקים ומתקדמים, וזה יכול להיות חלק מהטכנולוגיה שמחייבת גם תכנון מראש של כל התשתיות. כדי להבין את מזג האוויר בישראל אפשר להיעזר בנתוני משרד האנרגיה והשירות המטאורולוגי בישראל. תכנון שאינו מתחשב בתנאי האקלים שלנו יגרום לעלות גבוהה מדי של מיזוג הבניין כדי להתגבר על החום המעיק. נתוני אקלים יכולים להתקבל מהרשויות לתכנון ולחיזוי מזג האוויר כדי לתכנן מערכות מיזוג אוויר בצורה נכונה, יחד עם בידוד תרמי נכון. בתכנון מערכות המיזוג משתדלים לפתור כל מה שאפשר לעשות כבר בשלב התכנון של הבנייה, כי אחר כך יתוספו רק התאמות על סמך התנסות בשטח.

סיביר מערכות מיזוג אויר

אנו עובדים עם לקוחות פרטיים ועסקיים – אדריכלים וקבלנים. סיביר מערכות מיזוג אויר מספקת מכלול שירותים המאפשרים שיתוף פעולה כגון, עם חברות מסחריות ותעשייתיות גדולות וגם לקוחות שרוצים ליהנות מאוויר נעים במקום מגורים.

25 שנה ניסיון

יש לנו ניסיון של למעלה מ- 25 שנים של תכנון, התקנה והתאמה של מערכות מיזוג אויר הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות מוסדיים. אנו מאמינים בעבודה איכותית ומבטיחים שירות מעולה לכלל הלקוחות שלנו.
× איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן