האם מזגן מרכזי עדיף על מזגן עילי?

התקנת מזגן עילי רגיל לכל חדר או בחירת מערכת מיזוג מרכזית זוהי אחת הדילמות הקשות שמעסיקות אותנו במעמד בחירת המזגן. לנוחיותכם ריכזנו בכתבה זו את מכלול המאפיינים של שני סוגי המערכות.
מזגן
עוצמת מזגן
עוצמתה של מערכת המיזוג נמדדת בכוח סוס (כ"ס). לרוב, עוצמתם של מזגנים עיליים פשוטים נעה בטווח בין 0.75-4 כ"ס. לעומתם, עוצמה מינימלית של מערכת מיזוג מיני מרכזית מתחילה מ-2 כ"ס, יכולה להגיע ל-7 כ"ס ובמזגנים מרכזיים גדולים אף לעוצמות גבוהות יותר. בהכללה ניתן לומר כי ככל ששטח האזור המיועד למיזוג רב יותר, כך נדרשת מערכת מיזוג בעלת עוצמה גבוהה יותר. מזגן עילי רגיל מתאים למיזוג של חדרים קטנים או בינוניים, אך אינו מתאים למיזוג של חללים גדולים.

דפוסי שימוש
ככל שמספר הנפשות בבית רב יותר וככל שבני המשפחה מבלים את זמנם בחדרים שונים, כך עולה הצורך במיזוג סימולטני של רוב חדרי הבית. במקרים אלו מערכת מיזוג מרכזית היא האפשרות המועדפת וחסכונית יותר לעומת האלטרנטיבה של התקנת מזגן עילי בכל חדר.
מן הראוי לציין כי מזגני VRF, המילה האחרונה בתחום המיזוג, נותנים את הפיתרון האידיאלי לבעיית בזבוז האנרגיה שנגרם עקב מיזוג של חדרים שאינם בשימוש. מערכת מיזוג זו מאפשרת להפעיל מיזוג בחדרים נבחרים ולבטלו באזורי הבית אשר אינם בשימוש. פרט לכך, בעזרת מערכת VRF ניתן להגדיר תנאיי מיזוג שונים לכל חדר וחדר תוך מענה אופטימלי לצרכיהם של כל בני הבית.

תהליך ההתקנה
חלק מהדירות כוללות הכנה להתקנת מערכת מיזוג מרכזית – דבר המקל על ההתקנה. כמו כן, חשוב לדעת כי סוג כזה של מערכת מחייב נקודת חשמל וניקוז אחת בלבד, לעומת זאת התקנה של מספר מזגנים עיליים מחייבת נקודת חשמל וניקוז נפרדת עבור כל אחד מהם. מבחינת העלויות: עלות ההתקנה של מערכת מיזוג מרכזית בדרך כלל גבוהה יותר לעומת מזגן עילי. עם זאת, סכום עלויות ההתקנה של מספר מזגנים עיליים יכול להגיע לגובה העלות של התקנת מערכת מיזוג מרכזית.

סיביר מערכות מיזוג אויר

אנו עובדים עם לקוחות פרטיים ועסקיים – אדריכלים וקבלנים. סיביר מערכות מיזוג אויר מספקת מכלול שירותים המאפשרים שיתוף פעולה כגון, עם חברות מסחריות ותעשייתיות גדולות וגם לקוחות שרוצים ליהנות מאוויר נעים במקום מגורים.

25 שנה ניסיון

יש לנו ניסיון של למעלה מ- 25 שנים של תכנון, התקנה והתאמה של מערכות מיזוג אויר הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות מוסדיים. אנו מאמינים בעבודה איכותית ומבטיחים שירות מעולה לכלל הלקוחות שלנו.
× איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן