רלוונטי לדגמי TADIRAN INVERTER
מס' | שם התקלה | קוד השגיאה | מצב המזגן | סיבות אפשריות | |||
1 | לחץ מערכת גבוה | E1 | במהלך פעולות קירור, חימום ויבוש כל רכיבי המערכת נעצרים | לחץ גבוה במערכת כתוצאה מסיבות הבאות: 1 עודף קרר; 2 מגע OVC בכרטיס הראשי אינו מחובר למתג הלחץ הגבוה ביחידה 3 חיווט מתג הלחץ הגבוה מחובר בצורה רופפת | |||
2 | הגנה מפני קפיאה | E2 | במהלך פעולות קירור וייבוש, מדחס מנוע היחידה החיצונית נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב | 1 חזרת אוויר לקויה ביחידה הפנימית; 2 מהירות מנוע מאוורר היחידה הפנימית לא תקינה; 3 לכלוך במאדה | |||
3 | הגנת מדחס מפני לחץ נמוך | E3 | כל רכיבי היחידה נעצרים | 1 הכרטיס הראשי ולוח התצוגה אינם מחוברים בצורה תקינה 2 מגע LPP בכרטיס הראשי מחובר בצורה רופפת למתג הלחץ הנמוך ביחידה 3 חיווט מתג הלחץ הנמוך מחובר בצורה רופפת. מתג הלחץ הנמוך מקולקל או מחובר בצורה לקויה. 4 חוסר או דליפה של קרר | |||
4 | הגנת טמפרטורה גבוהה ביציאה מהמדחס | E4 | קירור וייבוש, המדחס ומנוע המאוורר של היחידה החיצונית נעצרים, מנוע מאוורר היחידה הפנימית פועל. חימום: כל הרכיבים נעצרים | עיין בסעיף פתרון הבעיות (עומס יתר בהגנת האוויר היוצא) | |||
5 | הגנת עומס יתר זרם חילופין | E5 | קירור וייבוש, מדחס מנוע היחידה החיצונית נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב, חימום: כל הרכיבים נעצרים | 1 זינת המתח אינה יציבה, שינויים קיצוניים מידי 2 זינת המתח נמוכה מידי, העומס גבוה מידי | |||
6 | תקשורת לקויה בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית | E6 | במהלך פעולת קירור, המדחס נעצר בעוד שמנוע המאוורר של היחידה הפנימית ממשיך לפעול. במהלך פעולת חימום, כל רכיבי היחידה מפסיקים לעבוד | 1 קו התקשורת מחובר בתצורה לקויה. מגע לקוי בכל אחד מהקווים עלול לגרום לתקלת תקשורת 2 אין התאמה בין הכרטיס הראשי לבין כרטיס התצוגה. התאמה לקויה בין הכרטיס הראשי לבין הכרטיס של התצוגה 3 חיבור חוט לקוי 4 הפיקוד מקולקל | |||
7 | רגש טמפרטורת הסביבה מנותק או מקוצר | F1 | קירור וייבוש: מנוע מאוורר היחידה הפנימית פועל, שאר הצרכנים נעצרים; חימום כלל היחידה מפסיק לפעול | 1 רגש טמפרטורת החדר אינו מחובר ללוח הפיקוד AP1 2 רגש טמפרטורת החדר מקולקל | |||
8 | מעגל הרגש של מאדה היחידה הפנימית מנותק או מקוצר | F2 | קירור וייבוש: מנוע מאוורר היחידה הפנימית פועל, שאר הצרכנים נעצרים; חימום כלל היחידה מפסיק לפעול | 1 רגש טמפרטורת הצינור אינו מחובר ללוח הפיקוד AP1 2 רגש טמפרטורת הצינור מקולקל | |||
9 | רגש טמפרטורה הסביבה החיצונית מנותק או מקוצר | F3 | קירור, ייבוש; המדחס נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב. חימום: כל הרכיבים נעצרים | רגש הטמפרטורה של היחידה החיצונית מחובר בצורה לקויה או מקולקל. בדוק את התנגדות הרגש. | |||
10 | רגש המעבה של היחידה החיצונית מנותק או מקוצר | F4 | קירור, ייבוש; המדחס נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב. חימום: כל הרכיבים נעצרים | רגש טמפרטורת הצינור של היחידה החיצונית מחובר בצורה לקויה או מקולקל. בדוק את התנגדות הרגש. | |||
11 | רגש האוויר היוצא מיחידה החיצונית מנותק או מקוצר | F5 | קירור וייבוש: שלוש דקות פעולה, לאחר מכן, המדחס נעצר, מנוע המאוורר של היחידה הפנימית ממשיך לפעול. חימום: שלוש דקות פעולה לאחר מכן, כל הרכיבים מפסיקים לפעול | 1 רגש טמפרטורת היציאה מחובר בצורה לקויה או מקולקל. בדוק את התנגדות הרגש. 2 ראש הרגש לא נמצא בתוך צינור הנחושת | |||
12 | הפשרה | H1 | במצב חימום, המדחס פועל, מנוע המאוורר של היחידה הפנימית והיחידה החיצונית נעצרים, משאבת החימום עוברת לקירור | מצב תקין, לא מדובר בתקלה | |||
13 | הגנת מדחס מפני עומס יתר | H3 | קירור, ייבוש; המדחס נעצר, מנוע המאוורר של היחידה הפנימית ממשיך לפעול. חימום: כל הרכיבים נעצרים | 1 מגע OVC-COMP משוחרר הגנת זרם גבוה | |||
14 | הגנת יתרת זרם | H4 | כל הרכיבים מפסיקים לפעול | טמפרטורת סביבה חריגה, סוללה סתומה, קצר אויר, תקלה במנוע מאוורר | |||
15 | הגנת מודול IPM | H5 | כל הרכיבים מפסיקים לפעול | מודול IPM (שבכרטיס המעבה) תקול, מתחמם מדי, מגע חשמלי רופף, מתח נמוך, חסר חומר סיכה (סיליקג’ל), מדחס תקול (אספקת זרם מכרטיס למדחס לא טובה) | |||
16 | אין משוב ממנוע היחידה הפנימית | H6 | כל הרכיבים מפסיקים לפעול | 1 חיבור GPF לקוי 2 תקלה בכרטיס בקר AP1 של היחידה הפנימית 3 תקלה במנוע M1 של היחידה הפנימית |
מס' | שם התקלה | קוד השגיאה | מצב המזגן | סיבות אפשריות |
1 | הגנת מדחס | H7 | כל הרכיבים מפסיקים לעבוד |
|
2 | הגנת קופסת קבלים | HC | כל הרכיבים מפסיקים לעבוד | 1. שים לב למס' ההבהובים בכרטיס דרייבר מדחס (לד אדום , הבהוב 5 פעמים): – בהבהוב 8 או 11 פעמים בדוק חיבור חוטים בין קופסת קבלים לדרייבר של המדחס. – בהבהוב 9 פעמים בדוק תקינות מתח זינה. – כשהנורה הירוקה מהבהבת ו דיודה D101 (כרטיס דרייבר) מהבהבת 15 פעמים יש לבדוק: – כרטיס ראשי ביחידה החיצונית תקול – קצר בקופסת קבלים או בדרייבר מדחס |
3 | הגנת פיקוד יחידה פנימית | C5 | כל הרכיבים מפסיקים לעבוד |
|
4 | הגנה בפעולה ראשונה | LC | במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה. |
|
5 | חוסר פאזה למדחס | U1 | במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה. |
|
6 | תקלת פרמטרים | EE | במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה. |
|
7 | הגנת דרייבר יחידה חיצונית | P7 | במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה. |
|
8 | הגנת מתח DC לכרטיס | U3 | במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה. |
|
9 | הגנת מדחס | EU | במהלך פעולה רגילה תדר המדחס נמוך ואינו עולה כפונקציה של דרישת תפוקה |
|
10 | משאבת חום לא עובדת | U7 | במצב חימום משאבת החום אינה עובדת והיחידה מפסיקה לחמם |
|
11 | תדר מדחס נמוך במצב של הגנת קפיאה ביחידה הפנימית | FH | במהלך פעולה רגילה בקירור תדר המדחס נמוך ואינו עולה כפונקציה של דרישת תפוקה |
|
12 | תדר מדחס נמוך במצב של הגנת לחץ גבוה בחימום | H0 | במהלך פעולה רגילה בחימום תדר המדחס נמוך ואינו עולה כפונקציה של דרישת תפוקה |
|
חיווי תקלות יחידה חיצונית MULTI
תיאור תקלה | חיווי תצוגה ביחידה החיצונית | תצוגת מאדה |
הפשרה מצב 1 | 8 | / |
הפשרה מצב 2 | 0A | / |
יחידה עובדת בצורה תקינה | ON | / |
תקלה ברגש קו נוזל | ראה טבלה 2 | B5 |
תקלה ברגש קו יניקה | ראה טבלה 2 | B7 |
/ | F0 | F0 |
רגש אוויר חוזר ביחידה הפנימית תקול (קצר / נתק) | ראה טבלה 2 | F1 |
רגש סוללה יחידה פנימית (קצר / נתק) | ראה טבלה 2 | F2 |
רגש אוויר חוזר ביחידה החיצונית תקול (קצר / נתק) | F3 | F3 |
רגש סוללה ביחידה החיצונית תקול (קצר / נתק) | F4 | F4 |
רגש דחיסה ביחידה החיצונית תקול (קצר / נתק) | F5 | F5 |
רוטינת החזרת שמן בקירור | F7 | / |
הגנת לחץ גבוה | E1 | E1 |
הגנת קפיאה בקירור | E2 | E2 |
הגנת לחץ נמוך | E3 | E3 |
הגנת טמ"פ דחיסה גבוהה | E4 | E4 |
תקלת תקשורת | ראה טבלה 2 | E6 |
התנגשות מצבים קירור / חימום | ראה טבלה 2 | E7 |
הגנת זרם גבוה | E8 | E8 |
הגנת משאבת מים יחידות נסתרות | E9 | E9 |
הרצה ראשונית (מפעל) | dd | dd |
חזרה מ תקלת קרר | Fo | Fo |
איפוס כרטיס דרייבר | P0 | P0 |
הגנת זרם מדחס | P5 | P5 |
תקלת תקשורת בין כרטיס הדרייבר לפיקוד ביחידה החיצונית | P6 | P6 |
תקלת רגש טמ"פ צלעות קירור דרייבר | P7 | P7 |
תקלת טמ"פ צלעות קירור דרייבר | P8 | P8 |
הגנת קונטקטור ביחידה החיצונית | P9 | P9 |
תקלת רכיב מודד זרם ביחידה החיצונית | Pc | Pc |
הגנת חיבור חיישן | Pd | Pd |
הגנת זרם AC | PA | PA |
הגנת מתח נמוך | PL | PL |
הגנת מתח גבוה | PH | PH |
מתח זינה לא תקין | PP | PP |
רוטינת החזרת שמן בחימום ובהפשרה | H1 | |
הפשרה מאולצת | H1 | H1 |
הגנת טמ"פ מדחס גבוהה | H3 | H3 |
הגנת דרייבר מדחס | H5 | H5 |
הגנת קבלי הספק | Hc | Hc |
/ | L9 | L9 |
כשל בהתנעה | Lc | Lc |
חוסר פאזה | Ld | Ld |
תקלה בש"ס התפשטות או בתקשורת בין הש"ס לפיקוד | dn | dn |
זיהוי קודי תקלה בעזרת נוריות במעבה
WIND INV 40A, 50, 55, 50, 65
SUPER WIND INV 40, 50
SUPER SLIM INV 35
AQUA AIR
פתרון אפשרי | מהות התקלה | קוד תקלה ( מחשב\ אינברטק) | קוד תקלה בתצוגת החדר |
תקלות מאדה | |||
| תקלה ברגש T)HI1 לבן) | E1 (הבהוב אחד בפיקוד המאדה) | 01 (תקלה באחד מרגשי המאדה) |
תקלה ברגש T)HI4 לבן) | E2 (2 הבהובים בפיקוד המאדה) | ||
תקלה ברגש T)HI3 לבן) | E3 (3 הבהובים בפיקוד המאדה) | ||
תקלה ברגש T)HI2 לבן) |
E4 (4 הבהובים בפיקוד המאדה) | ||
| טמפ' במרכז הסוללה (T-HI3 שחור) גבוהה מדי בחימום (<57Co) | E5 (5 הבהובים בפיקוד המאדה) | 05 (תקלה ביחידה הפנימית) |
| טמפ' במרכז הסוללה ( T-HI3שחור) נמוכה מדי בקירור(>-4Co) | E6 (6 הבהובים בפיקוד המאדה) | |
| אין תקשורת בין היחידה הפנימית ליחידה החיצונית | E7 (7 הבהובים בפיקוד המאדה) | 03 (תקלה בתקשורת בין יחידות המערכת) |
תקלות מעבה | |||
תקלה זו אינה ישימה באינוורטר. | הגנת לחץ גבוה (אופציונאלי לבקר לחץ). | E1 ( הבהוב אחד בכרטיס הראשי) | 04 (תקלה ביחידה החיצונית) |
הגנת לחץ נמוך (אופציונאלי לבקר לחץ). | E2 (2 הבהובים בכרטיס הראשי ) | ||
| תקלה ברגש TH02- רגש צינור הדחיסה ביציאה מהמדחס (לבן). | E3 (3 הבהובים בכרטיס הראשי ) | 02 (תקלה באחד מרגשי המעבה) |
תקלה ברגש TH01- רגש צינור היניקה בכניסה למדחס (שחור). | E4 (4 הבהובים בכרטיס הראשי) | ||
תקלה ברגש TH03- רגש הכניסה לסוללה (צהוב). | E5 (5 הבהובים בכרטיס הראשי ) | ||
תקלה ברגש TH04- רגש היציאה מהסוללה (ירוק). | E6 (6 הבהובים בכרטיס הראשי) | ||
תקלה ברגש TH05- רגש טמפ' סביבה (אדום). | E7 (7 הבהובים בכרטיס הראשי) | ||
| אין תקשורת בין היחידה החיצונית ליחידה הפנימית. | E8 (8 הבהובים בכרטיס הראשי) | 04 (תקלה ביחידה החיצונית) |
| טמפ' רגש H02 ( Tלבן) גבוהה מדי (>Cס116). | E9 (9 הבהובים בכרטיס הראשי) | |
| טמפ' רגשTHO4 גבוהה מדי (במצב קירור)(>Cס64). | E10 (10 הבהובים בכרטיס הראשי) | |
| אין תקשורת בין כרטיסי המעבה ביחידה החיצונית. | E11 (11 הבהובים בכרטיס הראשי) | 06 (תקלה במערכת ההינע של המדחס)
|
| הגנת (Driver Board) IPM | E12 (12 הבהובים בכרטיס הראשי) | |
| הגנת זרם יתר על מדחס. | E13 (13 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
| הגנת זרם יתר על מדחס. | E13 (13 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
| מתח השל המדחס גבוה מדי או נמוך מדי. | E14 (14 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
תקלה זו אינה ישימה באינוורטר. | מדחס או יחידה פנימית לא מתאימים (התקלה תופיע רק בקווי הייצור של הפיקוד בסין). | E15 (15 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
| זליגה בפאזת ה- IMP (Driver Board). | E16 (16 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
החלף את כרטיס המדחס (הדרייבר). | תקלה בחומרת ה- IMP (Driver Board). | E17 (17 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
| תקלה ברגש ה- IGBT (רגש צלעות הקירור). | E18 (18 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
| טמפ' רגש ה- IGBT (רגש צלעות הקירור) גבוהה מדי (>0c83). | E19 (19 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | |
החלף את הכרטיס הראשי | תקלה בנתוני ה- EEPROM (פרמטרים שגויים). | E20 (20 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) | 04 (תקלה ביחידה החיצונית) |
בדוק את מתח הרשת | מתח הרשת המסופק גבוה מדי או נמוך מדי הרשת
| E21 (21 הבהובים בכרטיס ה- MAIN) |
AQUA BOX
קוד התקלה | תיאור התקלה |
E1 | תקלה ברגש TH1 או TH2 במערכת ה- AQUA BOX. |
E2 | תקלת תקשורת בין יחידת ה- AQUA BOX לבין יחידת המזגן. |
E3 | הגנת תפוקה. |
E4 | הגנת טמפרטורה. |
E5 | תקלה במזגן האינוורטר. |
פתרון בעיות
WIND P, SUPER WIND P, WIND A, SILENT WIND
SUPER SLIM P
WAVE P
התראה על מצב מסנן
יחידת הבקרה סופרת את שעות הפעלת המפוח במזגן. לאחר 250 שעות הפעלה תופיע התרעה על הצורך בניקוי המסנן.
ההתראה תופיע רק לאחר הדלקת היחידה בעזרת לחצן הכיבוי/הפעלה כאשר על התצוגה יופיעו האותיות FL למשך 5 שניות ובנוסף ישמעו 2 צפצופים.
איפוס מונה המסנן
לאחר ניקוי המסנן יש צורך לאפס את מונה שעות עבודת המפוח. לשם כך, לחץ על לחצן הכיבוי/הפעלהלמשך 5 שניות ברציפות. מונה שעות העבודה יאופס והספירה תחל מחדש.
חיווי תקלות
ברגע שמופיע קוד תקלה על גבי התצוגה, יש לפנות למוקד השירות של תדיראן.
בזמן תקלה תאורת הרקע מאירה עד לסילוק התקלה.
להלן קודי התקלות ופירושם.
קוד תקלה | מזגני F/S | מזגני אינוורטר |
01 | תקלה ברגש האוויר החוזר | תקלה באחד מרגשי הטמפ' ביחידה הפנימית |
02 | תקלה ברגש הסוללה | תקלה באחד מרגשי הטמפ' ביחידה החיצונית |
03 | תקלת לחץ נמוך | תקלה בתקשורת בין יחידות המערכת |
04 | תקלת לחץ גבוה | תקלה ביחידה החיצונית |
05 | תקלת מתח נמוך | תקלה ביחידה הפנימית |
06 | תקלת מתח גבוה | תקלה בכרטיס ה- Driver ביחידה החיצונית |
07 | לא ישים (אופציה בלבד) | |
08 | חוסר תקשורת בין התצוגה לפיקוד | |
09 | תקלת רגש תצוגה |
WIND R, SUPER WIND R
קוד תקלה | תיאור התקלה |
E1 | הגנת מדחס מפני לחץ גבוה |
E2 | הגנת היחידה הפנימית מפני קפיאה |
E3 | הגנת מדחס מפני לחץ נמוך |
E4 | הגנת מדחס מפני טמפרטורת פליטה גבוהה |
E5 | הגנת מדחס מפני עומס יתר |
E6 | תקלת תקשורת ו/או סדר פאזות או חוסר פאזה בדגמים תלת פאזיים |
E9 | הגנת מפני גלישת מים |
F0 | תקלה ברגש טמפרטורת החדר בכניסת האוויר החוזר ביחידה הפנימית |
F1 | תקלת רגש מאדה |
F2 | תקלת רגש מעבה |
F3 | תקלת רגש טמפרטורת סביבה ביחידה החיצונית |
F4 | תקלת רגש טמפרטורת פליטה |
F5 | תקלת רגש טמפרטורת סביבה בכרטיס התצוגה (או בכרטיס ה-LED) |