מזגן אינוורטר – מה הבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?

מזגני אינוורטר שקטים יותר, וזה כי מגלל מדחס ההספק המשתנה. מזגני אינוורטר שולטים בצורה מדויקת יותר בטמפרטורה בחדר, צורכים 40-50% פחות חשמל ומזגני אינוורטר כידוע, עמידים יותר.
המחיר עבור מזגני אינוורטר בחנויות הוא בממוצע כ-10-15% גבוה יותר מאשר עבור מערכות מיזוג רגילות. וכאמור עבור מערכות מיזוג רגילות אנו נשלם יותר כאשר נשתמש בהן.

המהפך של מזגני אינוורטר נוצר על ידי מהנדסים יפנים בתחילת שנות ה-80, כאשר יחידות קירור פשוטות היו קיימות במשך יותר מ-50 שנה. אבל גל ההתעניינות במערכות מפוצלות כאלה גדל משמעותית בשנים האחרונות. על פי הערכה, בעוד כמה שנים, האינוורטרים יהוו 60% מכלל המזגנים בעולם.

ולמרות שגם הדגמים הקונבנציונליים וגם דגמי אינוורטר מתמודדים היטב עם משימת קירור האוויר, וההבדלים ביניהם מסתכמים בעיקר בסוג המנוע, האחרונים עונים טוב יותר על הרעיונות של שימוש רציונלי בחשמל ונוחים יותר למשתמש.

איך עובד מזגן רגיל?

כל המערכות המפוצלות מקררות את האוויר לפי אותו עיקרון. הם מורכבים משני בלוקים: פנימיים וחיצוניים, המחוברים זה לזה באמצעות חוטים וצינורות. היחידה הפנימית כוללת מאוורר ומאייד. מבחוץ יש מאוורר, מעבה ומדחס. נוזל קירור, פריאון, נע לאורך המעגל ביניהם, המסוגל לשנות את מצבו מנוזל לגזי בהתאם ללחץ ולטמפרטורה.

מתוך מהלך כללי של הפיזיקה ידוע שכאשר נוזל מתאדה, נספג חום. כולנו יכולים לשפוך מעט מים על העור כשהמים מתאדים, כולנו נרגיש קריר.
במזגנים זה כמעט אותו דבר:

1. כאשר אנו מפעילים את המכשיר במצב קירור, נוזל קירור נוזלי זורם לתוך המאייד, שהוא סליל – צינור מכופף שוב ושוב. שם, פריאון הופך לגז ולוקח חום מסביבתו, כלומר מקרר את צינורות המאייד.

2. לאחר מכן, המאוורר ביחידה הפנימית מפעיל לחץ אוויר על המאייד, ואוויר מקורר זורם לחדר. לאחר המאייד, הפראון נע הלאה לאורך המעגל וכבר בבלוק החיצוני, נכנס למדחס, שדוחס אותו, מה שאומר שהגז מתחמם.

3. הגז המחומם נכנס למעבה. ואז המאוורר של היחידה החיצונית נושף מעליו אוויר, והקירור מתקרר, שוב הופך למצב נוזלי. הרצף חוזר על עצמו.
הלב של המערכת כולה הוא המדחס. במזגנים קונבנציונליים, כשהם מופעלים, מסופק לו מתח של 220 וולט ולאחר מכן מתחיל תהליך הקירור. כאשר הטמפרטורה בחדר מגיעה לערכים שנקבעו, המדחס מפסיק – מה שאומר גם קירור אקטיבי.

מזגן אינוורטר - מה הבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?
מזגן אינוורטר – מה הבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?

במשך זמן מה, בזמן שהמאייד נשאר קר, האוויר הקר ממשיך לזרום (פשוט על פי העיקרון השיורי), אך עד מהרה הוא מוחלף באוויר חם, והמדחס מתחיל שוב.

מכיוון שמערכות מפוצלות קונבנציונליות פועלות על ידי מחזורי הפעלה/כיבוי של מדחס, הן נקראות לפעמים מזגני On/Off. החיסרון העיקרי שלהם הוא שטמפרטורת האוויר בחדר יכולה "לקפוץ" מעט. למכשיר קשה לשמור אותה ברמה קבועה ולכן הוא מקרר יתר על המידה את החדר – למשל עד 23 מעלות צלזיוס בהגדרה של 25 מעלות צלזיוס, כלומר הבדל של 2 מעלות צלזיוס. המנוע בדגמים ללא אינוורטר פועל תמיד במהירות מרבית.

מה השוני במזגן אינוורטר?

עקרון הקירור של מזגן מסוג אינוורטר אינו שונה, אך מיקרו-מעגל מיוחד נוסף למדחס ביחידה החיצונית, הוא נקרא אינוורטר. זה יכול להמיר זרם חילופין נכנס של 220 וולט לזרם ישר, ואז שוב לזרם חילופין, אבל בתדר נתון.

האינוורטר מאפשר למדחס לשלוט על מהירות המנוע, כך שהוא אינו נכבה לחלוטין כאשר מגיע לטמפרטורה הרצויה. במקום זאת, הוא מאט, וכאשר הוא צריך לקרר שוב את האוויר בחדר, הוא מגביר את המהירות ככל שצריך. במאפיינים, המהפך מסומן כ – DC – זה אומר מנוע זרם חילופין, בניגוד ל – AC – מנוע זרם ישר.

מזגן אינוורטר - מה הבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?
מזגן אינוורטר – מה הבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?

יתרונות של מזגן אינוורטר

כאמור יתרונות הנ"ל מוכרות להרבה מאוד לאיתנו, אבל נחזור אליהם שוב
חיסכון בחשמל. צריכת החשמל הכוללת שלו נמוכה ב – 30-40% מזו של מכשיר שאינו אינוורטר, אך מחקרים מסוימים טוענים שההבדל יכול להגיע עד 50%.

מזגן אינוורטר שקט

בעיקר בשל הבדלים ברמת הרעש של היחידה החיצונית. כמו כן, למערכות אינוורטר יש לרוב מאוורר שקט יותר, וייתכן שיש בידוד קול טוב – תלוי בדגם.

חיי שירות ארוכים

חלקים נשחקים פחות. בשל העובדה שהוא דולק כל הזמן, חלקי המדחס משומנים בשמן כל הזמן – בניגוד למערכות מפוצלות קונבנציונליות, שבהן לשמן יש זמן להתנקז לתוך בית הארכובה עם עצירת המנוע.

דיוק תחזוקת הטמפרטורה

עבור דגמי אינוורטר הוא בדרך כלל גבוה מאוד – כ – 0.5 מעלות צלזיוס (עבור מזגנים שאינם אינוורטרים ההפרש מגיע ל – 3 מעלות צלזיוס). מזגן אינוורטר גם מקרר את החדר מהר יותר מכיוון שהוא יכול להגדיל את ההספק ב – 20% לזמן קצר.

פחות סיכון לנזק לחיווט

למזגן קונבנציונלי יש זרמי התנעה גבוהים, מה שיוצר עומס רציני על החיווט החשמלי. בדגמי אינוורטר, המדחס מתחיל בצורה חלקה.

מזגן אינוורטר יכול לפעול בטווח רחב של טמפרטורות בחוץ, עד לטמפרטורות קיצוניות לפי תקני מזגן -30 מעלות צלזיוס, מה שיהיה שימושי עבור אותם משתמשים שמתכננים להשתמש המזגן כדי לחמם את החדר בחורף או במהלך עונת החוץ.

יותר ידידותי לסביבה.

מזגנים חדשים עשויים להשתמש בקירור R32 היעיל יותר באנרגיה, בעל פוטנציאל התחממות כדור הארץ נמוך.

 

באיזה מזגן לבחור?

אם אתם לא רוצים לשלם יותר מדי ומתכננים להפעיל את המזגן לעיתים רחוקות, למשל במזג אוויר חם ורק כדי לקרר את האוויר, תוכלו לקנות אחד רגיל. אם אתם משתמשים בו באופן קבוע (ואצלנו בארץ בקיץ המזגן לא מפסיק לפעול בדרך כלל), כולל לחימום הבית שלך, או גר בעיר עם טמפרטורה שנתית ממוצעת גבוהה, עדיף לקנות דגם טוב עם מהפך.

כמו כן, מזגני אינוורטר מתאימים לחדרים כמו סלון או מטבח, בהם אין דרישות גבוהות לרמות רעש, אך לחדר שינה או לחדר ילדים אנו ממליצים לשקול מזגני אינוורטר.
בבחירת ציוד בקרת אקלים, בנוסף לסוג המנוע, הסתכלו על מאפיינים נוספים ועל אזור החדר אותו תקררו – בפירוט על הקריטריונים כתבנו למעלה.

אנו מתמחים בהתקנות מזגני מיני מרכזי אינוורטר בכל בית ומשרד, צרו קשר לכל שאלה ובקשה.

סיביר מערכות מיזוג אויר

אנו עובדים עם לקוחות פרטיים ועסקיים – אדריכלים וקבלנים. סיביר מערכות מיזוג אויר מספקת מכלול שירותים המאפשרים שיתוף פעולה כגון, עם חברות מסחריות ותעשייתיות גדולות וגם לקוחות שרוצים ליהנות מאוויר נעים במקום מגורים.

25 שנה ניסיון

יש לנו ניסיון של למעלה מ- 25 שנים של תכנון, התקנה והתאמה של מערכות מיזוג אויר הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות מוסדיים. אנו מאמינים בעבודה איכותית ומבטיחים שירות מעולה לכלל הלקוחות שלנו.
× איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן